Menu

Cvičení

Proč cvičit?
Kromě zdokonalení vašeho zevnějšku dosáhnete také lepší kondice. Pohyb příznivě působí na vaše zdraví – udržuje cholesterol v rovnováze, napomáhá při diabetu a je výborný jako prevence vůči mnohým civilizačním chorobám. Nejen že účinně bojuje proti stresu a psychickému vytížení, ba co víc, udržuje dobrou náladu díky „pozitivním hormonům“, které se při cvičení vyplavují. Pokud vydržíte cvičit pravidelně alespoň jeden měsíc, stane se pohyb vaší neoddělitelnou součástí.

Sportuji, přesto nehubnu. Je to možné?
Ano, je. Při menší zátěži se tuky spalují méně, při přehnané zátěži dokonce vůbec. Jak tedy správně a efektivně cvičit? Vhodným ukazatelem pro vás může být měření tepové frekvence: „Při spalování tuků by se měla tepová frekvence pohybovat v tzv.„fat-burning zóně“, což znamená, že cvičíme s takovou intenzitou, při které mají buňky dostatek kyslíku.“ Svou zónu zjistíte jednoduchým výpočtem: (226 – věk) x 0,7 nebo 0,8. Vyjde vám nejnižší a nejvyšší tepová frekvence, při jejímž dosažení bude zachována aerobní zóna cvičení. Pro osoby středního věku se hrubá orientační hodnota pohybuje kolem 120 tepů za minutu (80 % úrovně maximální intenzity).

Kdy uvidím výsledky?
První dva týdny budou jistě dost tvrdé, avšak pokud vytrváte, ve třetím týdnu už se můžete těšit z viditelných výsledků. Když také současně změníte doposud nezdravý životní styl, cvičení bude snazší a bude vám přinášet radost a skvělý pocit z osobního úspěchu.